HÍREK : 2. FanClub találkozó a Népkertben |
2. FanClub találkozó a Népkertben
tommyboy/P.A. 2010.04.19. 12:24
Hornyák "Tommyboy" Tamás beszámolója a 2010. 04. 18-i ". fanClub találkozóról.
Vendégek:
- Jacsó Tibor az SM elnöke
- Szatmári László - versenyző és telefonon, Magosi Norbert - versenyző.
Képek a találkozóról - KLIKK!
Vasárnapi Népkerti összefoglaló.
A kellemes napsütéses vasárnap délelőtti szurkolói találkozó a helyzet komolyságához képest jó, nagyon jó hangulatban zajlott.
Az SM fanclub tagokon kívül jelen volt több szurkoló és meghívásunkra eljött Jacsó Tibor és Szatmári László is. Egy szegedi SM szurkoló is eljött a találkozóra. Érdekesség, hogy a gyülekezéskor megjelent a pályán egy szimpatikus lengyel család és nézelődtek. Kíváncsiak voltak a pályára, az SM zászló alatt fényképezkedtek mosolyogva. Nem tudtuk mire vélni a látogatást. Mondtuk hogy ezek vagy kémek, vagy nem jutott el hozzájuk a hír hogy a Gdansk meccs el van halasztva ! Az összejövetelünk több célja is volt. Egyrészt megjelentek az elvonási tünetek a szurkolókon másrészt a tavasszal kialakult feszült hangulatot szerettük volna megtörni. Sokakat érintő kérdésekre választ kapni első kézből, és nem utolsó sorban a legyártott szurkolói SM sálakat kiosztottuk az érdeklődőknek.
A majdnem 3 órásra sikeredett találkozón kötetlen jó hangulatú beszélgetésre került sor, a két érintett SM főszereplő készséggel válaszolt minden feltett kérdésre. Jacsó Tibor körvonalazta a jelenlegi helyzetet, előadta terveit és a klub lehetőségeit. Sajnos sok jó hírrel nem tudott szolgálni és továbbra sem annyira megnyugtató a helyzet, hogy nyugodtan tudjuk várni a szezont. Volt szó a lehetséges szponzorokról illetve azokról, akik megígértek dolgokat de nem teljesítették a club felé. Elhangzott, hogy a MOL az a cég akihez gyakorlatilag véletlenül csöppentek, ugyanis a TVK jött szóba mint lehetséges névadó szponzor akiknek van lengyel gyáruk is és érdekeltek lennének. Itt kerültek szorosabb kapcsolatba a MOL-al mint a cégcsoport tulajdonosával. A hosszas, hónapokig nyúló szponzori tárgyalások végül kudarcba fulladtak és az egész szponzorálást elnyelte a politikai útvesztő. A városi ígéretek is sajnos csak töredékében valósultak meg eddig, de továbbra is a városi segítségben rejlik a tovább élés reménye.
Nagyon sok szükséges kiadás terhelte a clubot már kora tavasszal, amit szükségszerű volt teljesíteni. Tartozások kiegyenlítése elvitt sok idei pénzt, így a legerősebb láncszemünk Scott Nicholls szerződés pénzének kifizetése is. De ez is csak részben valósult meg a versenyző felé, ugyanis Poznan előtt a versenyző komolyan fontolgatta hogy szerződést bont a csapattal mivel nem sikerült kiegyenlíteni a kért aláírási pénzt. Továbbra sincs rendezve a két Dryml és a két megvásárolt új blokk is még jelenleg ingyen van a birtokukban. A sok rossz hír után persze szerettünk volna hallani valami biztatót is, és tovább bombáztuk kérdésekkel az érintetteket..
A csapatról a következők hangoztak el:
Nagyon biztató az ausztrál szerzemény Justin Segmen akiről elmondta Jacsi, hogy a Leszno versenyzője volt tavaly és sok szerephez nem jutott. Az ifjú titánt Leigh Adams patronáltja, és az ő javaslatára keresett egy csapatot, ahol beférne a keretbe. Így esett a választása csapatunkra. Szerződéses feltételként annyit kért, hogy minden versenyen mehessen 3 futamot. Nem a pénz motiválja a fiatal tehetséget hanem a verseny lehetőség. Nyomon követik az angol ligás eredményeit és nagyon biztatóak. Mint kiderült a futam tábla szerint max. 3x állhat majd rajthoz a külföldi juniorunk és a magyarunknak is kötelezően 3x kell kiállni a szalag mögé. Scotty feltehetően 5-ös vagy 13-as startszámmal fog indulni így 2x a juniort fogja segíteni. Tibi nagyon nagy igazolásnak tartja az angol Wright-ot aki sok szerepet fog kapni a tervek szerint. Összességében elégedett a felállított 2010-es kerettel, akikkel akár meglepetést is tudnánk okozni a bajnokságban. Persze szinte minden mondata után az anyagi feltételekhez kötötte a terveket. Magyarul ha lenne pénz, nem sok akadály lenne akár 1-4-ben végezni, és ha az alapszakaszban ez a bravúr sikerülne, akkor bármi előfordulhat !
Kérdések és válaszok időrendi sorrendben:
- Látunk idén még salakmotor versenyt Miskolcon ?
- Igen !
- A MOL-on kívül vannak-e más szponzorok, illetve miből várható még bevétel ?
- Vannak kisebb szponzoraink, akik segítenek pl. a Generali Biztosító 1 milliós szerződést kínált, ami persze jó, csak nagyon kevés. Reménykedünk hogy a jegybevételek is gyarapítják majd a kasszát, és sokan ki fognak látogatni a versenyekre. Úgy gondolom hogy mi az éves költségvetés egyharmadát tudjuk előteremteni. Sajnos a MOL kiválásával nehéz helyzetbe kerültünk, és a városi segítség nélkül még elkeserítőbb a helyzet, de elkezdjük a szezont és addig csináljuk amíg bírjuk.
- Mikor lesz a csapat első versenye ?
- Eddig hivatalos információk szerint május 2.-án Daugavpilsben, de a Poznan erőltet egy április 23.-i versenypótlást és a PZM még nem adott választ, de elképzelhető hogy utazni kell a keretünknek idegenbe. Ez rövidesen kiderül!
- Mikor lesz a csapat első hazai versenye ?
- Május 9.-én Vasárnap Miskolc–Rybnik !
- Melyik az a helyszín ahol nem sok esélye lehet a csapatunknak ?
- Daugavpils egy ilyen helyszín, ahol senki nem fog tudni nyerni, és tavaly sem sikerült, ugyanis ott még a Gjedde nélkül az oroszok is bárkit elkalapálnak. Ilyen helyszíneken egyébként nem valószínű hogy a legerősebb csapattal fogunk harcba szállni és ekkor lehetőséget kaphatnak mások is a keretből. Egyébként pont két hét múlva ott debütálunk. Nekünk Poznanban és Rybnikben lesz nagyobb esélyünk nyerni.
- Ki lehet a csapat első számú külföldi juniorja ?
- Justin Segment! Ő ha lehet minden versenyre jönne szívesen, és ő már a mai napon is jött volna edzeni Miskolcra csak a légtérzár miatt nem tudott utazni. Pedig már nagyon rá hangolódna már a pályánkra.
- Lesz időpont ütközés az ausztrál fiúnak ?
- 4 versenye ütközött volna, de ez a probléma megoldódik ugyanis az angol elit ligában a Swindonhoz igazolt (kölcsönadással) és azok a versenyek hétköznapra esnek.
- Ha mégsem tud jönni Segment, ki az a junior aki tudná megfelelően pótolni a keretünkből ?
- Sandi Conda ! Aki egyébként nagyon magabiztosan ment az edzésen és jól körbe talált a miskolci oválon. Nagyon ügyes.
- A két tesót Alest és Lukast láthatjuk-e párban motorozni ?
- Szakértők szerint Ales Drymlnek - aki egyébként a gyengébb versenyző - fekszik jobban a miskolci pálya és feltehetően ő fog inkább itt szerepet kapni, míg Lukas az idegenbeli versenyeken segítené a csapatunkat. Nem sok esély van arra hogy a két Dryml párban motorzna majd.
- Jacsi ! Sokáig úgy tűnt Vlasov nálunk fog menni, a végén viszont hirtelen máshoz igazolt, lehet tudni az okokat ?
- Vlasov nagyon szeretett volna itt versenyezni idén, és mi is minden képpen itt szerettük volna tartani. Szóbeli megállípodásunk is volt vele, nem kért hihetetlen összeget sem, pont annyit mint amit a magyar srácok kértek. Csak a club nem volt olyan anyagi helyzetben akkor amikor ő már dönteni akart hogy meg tudtunk volna egyezni. Hirtelen kapott a Krakkóiaktól ajánlatot amit el is fogadott, de a viszonyunk továbbra is baráti.
- Befért volna Vlasov az első ligás keretbe hozzánk?
- Be! Simán. Annyi hogy ha hozzánk aláír akkor Lukas Dryml-el nem kezdtünk volna tárgyalásokat. Szerintem Vlasov nagyon érzi a miskolci pályát, és húzóemberünk lett volna az első ligában is.
- Kapóra jött-e a klubnak a szezonkezdet csúszása?
- Igen, mivel időt nyerünk az anyagi helyzetünk javítására, bár Lacika már nagyon motorozna és edzene, versenyezne már.
- Lacika! Szerinted itt az első ligában mennyi az a reális pont amit a jelenlegi technikával teljesíteni tudnál?
- 5-10 pont között szeretnék pontokat szerezni.
Jacsi közbe szól!
- Nem kell csak 8-at szerezni mindenkinek és akkor meg van a meccs!
- Lacika! Te kivel motoroznál szívesen párban a keretből? Inkább erősebb húzóember párja lennél, vagy egy juniorral lenne jobb motorozni?
- Ezt még most nem tudni. Sajnos nem tudtunk még annyit edzeni, hogy látni tudnánk ki melyik íven gyorsabb. Hiába mondom azt hogy Scotty-val jobb lenne, ha mind a ketten csak a külsőn tudnánk gyorsan haladni. Nem volt lehetőség a többi légióssal párban gyakorolni, mert akkor már látnánk ki kivel tud jobban összedolgozni. Ez idő lesz amíg kialakul.
- Hol tudnál eredményesebb lenni ? Miskolcon vagy idegenben?
- Nekem idegenben valószínű több pontom lesz, mert ezen a kemény pályán nem tudok annyira gyors lenni.
- Az első ligás helyszínek közül melyik az a pálya mit a legjobban ismersz, és ott jobb lehetsz?
- Daugavpilsben mentem többször, bár az is csont kemény pálya mint a Miskolci, de ismerem Gnieznot, Rzeszow-ot és Gdansk-ot és Poznant is.
- Gratulálunk neked Natschbach-i győzelemhez! Lehet tudni melyik motorral mentél ott?
- A Hauzingeres blokk jobbnak bizonyult oda az edzéseken, és versenyen végig azzal mentem.
- De ott járok hogy azt is most fel kellene felújítani de nincs arra sem pénz, így nehéz lesz eredményeket csinálni. Luigival beszéltem megcsinálja de nem tudom neki kifizetni a szükséges pénzt.
- Jacsi! Látjuk hogy a pálya környezete nem éppen éri el a jó állapotú szintet, el kélne a festés, felújítás. Várható valami fejlesztés ?
- Úgy gondolom saját erőnkhöz mérten elvégeztünk rengeteg felújítási munkát, kiépítettük és folyamatosan építjük tovább az ülőszektort, megújulnak az állótribün deszkái, letelepítésre került két konténer egy iroda és egy büfé a kulturáltabb kiszolgálás érdekében. Már így is hatalmas teher ez számunkra, ráadásul úgy hogy mi nem vagyunk pálya tulajdonosak csak is bérlők, és a tulajdonos nem hajlandó semmit csinálni. Szinte a kerítés is kidől és az épületek is rozoga állapotban vannak, amit egyébként a focistákkal és más bérlőkkel együtt használunk. Ha itt mi nem fejlesztenénk akkor már minden kidőlt volna, még a szemetet sem szedik fel. A bejárót nem képesek lebetonozni, pedig nekik is jó lenne mert a rengeteg busznak sem használ ha zúzott kövön kell közlekedni.
- Jacsi ! Hogy áll most a pálya kérdése? Nálunk is rezeg a léc, bezárhatják a kaput ?
- 1-2 éve volt revezve hogy eladják a pályát a fejünk felöl, eredetileg a Dechatlon Áruház épült volna ide, de mint látjuk az máshová települt a város szélére. Jelenleg nincs eladási szándék, és nem is valószínű hogy el tudnák most adni. Tehát ilyen veszély most minket nem fenyeget.
- Jacsi ! Létrehoztunk egy fanclubot, ami évről évre fejlődik, de folyamatosan toborzunk tagokat.
- Szeretnénk ha valami szurkolói engedményt tudnánk biztosítani a tagjaink számára. Milyen ötleted van ami érdekelné a szurkolókat.
- Nagyon jó amit csináltok, profin szervezitek a dolgokat, külön gratulálok a honlapotoknak, nagyon jó érzés hogy sálakat gyártattatok ! Megígérem hogy a fanclub tagok akik egy egységes szurkolói fényképes igazolvánnyal rendelkeznek, belépést kapjanak a verseny előtt fél órával a depóba ahol készíthetnek fényképeket és beszélgethetnek a versenyzőkkel. De csak a fanclub tagok !
- Köszönjük! Ez jól hangzik!
Magosi Norbi sajnos nem tudott jelen lenni, bár szívesen jött volna! De telefonon válaszolt nekem minden feltett kérdésre :
- Norbi ! Az első ligás helyszínek közül melyik az a pálya mit a legjobban ismersz, és ott jobb lehetsz?
- Szeritnem Gdanskban eredményesebb leszek.
- Az első ligás helyszínek közül melyik az a pályán mentél már eddig ?
- Daugavpils, Gniezno, Rzeszow, Gdansk.
- Hol fogsz tudni eredményesebb lenni szerinted, itthon vagy idegenben ?
- Tuti, hogy Miskolcon fogom a legjobb pontátlagokat csinálni. Nekem az a hazai pálya, és jól tudok menni rajta mivel nagyon ismerem.
- Hány pont a reális számodra az első ligában ?
- 8!
- Ez a reális vagy a vágyad ?
- Mindkettő.
- Ki lesz a szerelőd idén ?
- Vaskó Norbert.
- Mi történt Natschbachban? Rossz napot fogtál ki? Motorikus problémáid voltak? Vagy a pálya nem volt megfelelő?
- Gyakorlatilag minden egybe véve. Tudni kell hogy a születésnapom aznap volt és ez lehet pszichésen befolyásolt, de nem voltam toppon. A motorommal az volt a probléma hogy a karburátorom miatt az egyenes végére elfogyott az üzemanyag és nem lelassultam, a beállításokat sem találtuk el, ráadásul leszakadt az ég a verseny végére, pedig nem volt egy veretes mezőny és jobb eredményt tudtam volna csinálni.
- Kivel motoroznál párban idén legszívesebben ?
- Valami erősebb versenyzővel, én örülnék Scottynak vagy Ales Drymlnek. A legutóbbi párosítás szerintem nem a legszerencsésebb volt, ugyanis Lacika meg én lettem volna párban. Ugye mi a keretben két gyengébb felnőttnek számítunk és jobb lenne ha 1 erős és gyengébb alkotna párost. Több esélyünk lenne a győzelemre. Én ha lehet egy húzóember mellett szeretnék menni.
- Mivel telnek a napjaid?
- Dolgozok! Pénzt keresek mert Luiginál BAR listára kerülök lassan, sajnos nem tudom kifizetni a felújításokat!
A kérdések megválaszolása után készült jó pár kép a szurkolói csapatról. Bemutatásra kerültek az új drapik, zászlók, és egy narancssárga SM hordó amit Jakab Janibá kíszített a fanclubnak. Hangpróbát is tartottunk, meggyőző hangerőt produkált az új „dobunk” ! A legyártott sálakat is átvették egy jó páran, és egyöntetűen kijelenthetjük, mindenki nagyon várja már az idényt!
Az SM fanclub nevében köszönöm mindenkinek aki eljött és szimpátiáját fejezte ki a miskolci salakmotor iránt, és külön köszönet Jacsinak és Lacikának hogy szakítottak ránk szurkolókra egy kis időt !
HAJRÁ SM !
|